joi, 3 martie 2011

pe interes


iată că am trecut şi de 1 martie. 
Ştii ce mă enervează la o sărbătoare de asta? Că totul e pe interes. Adică ieri lumea dădea mărtişoare doar persoanelor de la care primeau mărtişoare. Nu era un mărţişor care avea ca scop O PERSOANĂ, ci totul era pe… interes, cum am mai spus. Ceva de genul: Îmi dai, îţi dau. Aiurea. 
Parcă atunci când eram mai mici şi mai proşti era mult mai calumea. Împărţeam mărtişoare tuturor celor care ne-au făcut să realizăm ce e prietenia [că aşa le spuneam atunci] până în momentul acela. Şi nu, nu aşteptam ceva în schimb. Doar dăruiam, şi dacă primeam era ok, dacă nu… asta e. Ăsta e adevăratul spirit al împărţirii de mărtişoare. 
Să vă mai spun de nunţi? Recent am aflat ca mirele şi mireasa nu trebuie neapărat să ştie toate perechile ce vin la nunta lor, pentru că multe pot veni din partea naşilor, părinţilor etc.etc.etc. Eu sincer nu văd rostul pentru care, tu ca mire/asă, să stai să te holbezi şi după să încerci să-ţi reaminteşti cine dracu’ e persoana din faţa ta care îţi urează “Casă de piatră“. Şi până la urmă, şi nunta asta, în viziunea unora, e făcută ca să scoţi şi mai mulţi bani. Păi unde-i bucuria aia de a fi mire/asă? Să stai şi să dansezi zâmbind strâmb tuturor şi gândindu-te: “Dacă ăsta mi-a adus mai puţin decât suma X probabil îl pun să verse tot ce-a mâncat!!!” Şi apoi faza cu perechile mi se pare aiurea. Ori faci nuntă să simţi că trăieşti cu toţi oamenii pe care i-ai cunoscut vreodată în jurul tău, ori stai şi te inrebi “Cine dracu’ o fi ăla?”. Ştiu că logica mea, poate, nu e corectă. Însă mai degrabă faci o nuntă frumoasă cu 10 perechi pe care le ştii foarte bine, decât cu 50 pe care nu le ştii deloc. 
Ce vroiam eu să scot în evidenţă din asta e că detest toate evenimentele astea pe interes. Nu ajungi să mai simţi spiritul sărbătorilor atunci când totul se învârte în jurul interesului.

0 ciocoleti:

Trimiteți un comentariu